ویژگی های بک لینک جهت افزایش رتبه سایت

بک لینک (BackLink) یا همان لینک بازگشتی، به لینک یا پیوندی گفته می شود که در سایتی درج شده و با کلیک بر روی آن به سایت شما هدایت می شویم. بک لینک ها در دنیای اینترنت و سئو از اهمیت بالایی برخوردار هستند. تا جایی که تعداد بک لینک بالا از سایت های معتبر و دارای بازدید ، تاثیر بسزایی در رتبه بندی سایت شما در موتور های جستجو مانند گوگل خواهد داشت. بک لینک باعث می شود که گوگل سایت شما را بهتر به مشتریان معرفی کند. به تعبیری، کلمه لینک گذاری شده توسط شما، در نتایج بالاتر جستجو های انجام شده گوگل قرار می گیرد و این امر باعث افزایش بازدید سایت شما خواهد شد.

ویژگی های بک لینک عبارتند از :

1)سن بک لینک :

بک لینک از دامنه هایی قدیمی تر ، می تواند قوی تر از بک لینک از دامنه های جدید باشد.

2)بک لینک از دامنه های یکتا :

تعداد دامنه های یکسانی که به دامنه یا صفحه ی سایت ما بک لینک داده اند ، یا تعدادی لینک از یک دامنه به سایت. تعداد دامنه های مراجعه کننده به سایت یکی از مهم ترین موارد رتبه دهی سایت در الگوریتم گوگل می باشد.

بک لینک

3)تعداد لینک ها از آدرس IP جداگانه کلاس C :

اینکه دو وبسایت آدرس IP مختلف داشته باشند ، کافی نیست . آدرس IP سایت ها باید به هم نامرتبط باشند. وجود دو سایت با آدرس یکسان و با ساختار کلمات کلیدی مشابه که به هم لینک شده اند ، برای اسپایدر های گوگل شک برانگیز خواهد بود . به همین دلیل ، آدرس IP جداگانه ، سرور جداگانه و هوایز جداگانه پیشنهاد می شود.

4)تعداد لینک صفحات :

تعداد کلی صفحات لینک شده– حتی اگر در یک دامنه هستند – یک فاکتور رتبه دهی است.

5)تگ آلت روی تصاویر :

متن الت در یک تصویر ، نسخه ی متنی آن تصویر محسوب می شود.

6)بک لینک با دامنه های edu وgov :

دامنه های .edu و .gov به بهبود پیج رنک سایت کمک می کنند . اما دامنه های .govو .edu بهتر از دامنه های با پسوند دیگر نیستند .

7)پیج رنک بک لینک :

پیج رنک یک بک لینک یکی از فاکتور های بی نهایت مهم است.

8)Authority of linking domain

9)بک لینک از رقبا :

بک لینک از سایتهایی که با کلمه ی کلیدی یکسان و مشابه ما ، پیج رنک گرفته اند ، بسیار با ارزش است.

10)بک لینک از سایت های بد روی یک سرور :

یک بک لینک بد در نتایج جستجویی تاثیر بد می گذارد ، و همین طور می تواند موجب ممنوع شدن دامنه یا url و یا جریمه ی سایت گردد ، که باعث کاهش رتبه ی سایت می شود.

11)لینک به صفحه ی خانگی سایت ارجاع دهنده :

این فاکتور نیز اهمیت ویژه ای در ارزیابی یک سایت دارد.

12)پست مهمان :

بک لینک از پست های مهمان ، ممکن است به اندازه ی بک لینک های متنی با ارزش نباشد.

13)لینک های No-Follow :

استفاده از لینک Nofollow به موتورهای جستجوگر دستور می دهد که این لینک را دنبال نکنند با استفاده از این کار لینکی که از سایت دیگری به سایت ما داده می شود مورد تایید ما نیست به عبارتی وقتی یک لینک را nofollow می‌کنیم یعنی به موتور جستجو می‌گوییم که این لینک را دنبال نکند و در واقع آن را معرفی می‌کنیم ولی آن را تأیید نمی‌کنیم ، پس از اعتبار خودمان کم نمی‌شود . لازم به ذکر است که در الگوریتم جدید گوگل لینک دادن از سایت هایی که موضوع مرتبطی با هم ندارند باعث کاهش امتیاز در گوگل می شود .

14)تنوع لینک ها :

اگر درصد بسیار زیادی از لینک های سایت ، به طور غیر طبیعی و از یک منبع یکسان برای مثال ( از پروفایل فورم ها یا کامنت های سایت ها و وبلاگ ها ) وارد سایت شوند می توانند نشان بزرگی از اسپم باشند و بعبارت دیگر ، بک لینک از منابع متنوع ، نشانه ی طبیعی بودن آن بک لینک است.

15)لینک های متنی :

لینک هایی که در کنار محتوای یک صفحه جای گرفته اند ، بهتر از وجود لینک در یک صفحه ی خالی یا هر جای دیگر سایت است.

16)لینک های اسپانسر یا هر کلمه ای شبیه به این :

کلماتی مانند اسپانسر ، یا لینک های اسپانسر شده ، ممکن است از ارزش دامنه کم کنند.

17)301 ریدایرکت بیش از حد به پیج :

عموما استفاده از 301 redirect برای انتقال گوگل و کاربران از لینک های قدیمی به جدید است. اما بطور کل لینک هایی که از 301 ریدایرکت می آیند ، پیج رنک را کاهش می دهند.

18)انکر تکست به عنوان بک لینک :

انکر تکست یا Anchor Text به کلمه ای گفته میشود که قابلیت کلیک کردن داشته باشد و یا HyperLink باشد.در مرورگرهای جدید و امروزی این قسمت با حالت آبی رنگ مشخص می باشد. به وضوح مشخص است که اهمیت انکر تکست ، کمتر از قبل می باشد ، اما هنوز هم از آن در فاکتور های سئو استفاده می شود.

19)انکر تکست به عنوان لینک داخلی

20)عنوان برای لینک های داخلی :

عنوان لینک ( متنی که وقتی روی آن لینک می رویم نشان داده می شود ) نیز دارای اهمیت است.

21)بک لینک از دامنه های کشوری :

اگر بک لینک های سایت از دامنه هایی باشد که با دامنه ی مورد نظر در یک منطقه ی مکانی باشند ، باعث بهتر شدن رتبه ی سایت در آن منطقه می شود.

22)جایگاه لینک در محتوای سایت :

لینک های موجود در ابتدای یک مطلب ، بهتر از لینک های مجود در انتهای آن عمل می کنند.

23)جایگاه لینک در صفحه ی سایت :

جایی که لینک قرار می گیرد بسیار مهم است. در کل قرار گرفتن لینک در محتوای سایت بهتر از وجود آن در فوتر یا سایدبار سایت است.

24)ارتباط دامنه های لینک شده به هم :

لینک شدن در سایت های هم موضوع و مرتبط ، بهتر از سایت های نا مرتبط است.

Page level relevency (25

بک لینک از صفحه ای که محتوای آن به سایت ما می خورد بهتر از لینک شدن در مطلبی است که هیچ ارتباطی با سایت ما ندارد.

Text around link sentiment (26

27)کلمه کلیدی در عنوان :

گوگل عاشق لینک هایی ست که به پیج شما لینک کرده اند و در عنوانی که به آن لینک داده شده است ، کلمه ی کلیدی سایت وجوددارد.

تعریف link velocity :

link velocity یعنی سرعت و یا اندازه ی بک لینک های یک سایت مشخص . و در واقع سرعت و اندازه ی بدست آوردن و از دست دادن بک لینک های سایت می باشد.که شامل دو حالت مثبت و منفی می باشد .

28)حالت مثبت :

در تعریف گفتیم که link velocity سرعت گرفتن یا از دست آوردن بک لینک می باشد. حالا اگر گرفتن بک لینک از ، از دست دادن آن سریع تر باشد . حالت مثبت آن اتفاق افتاده است که موجب بهتر شدن جایگاه سایت در نتایج موتور های جستجو خواهد شد.

29)حالت منفی :

اگر از دست دان بک لینک از گرفتن آن سریعتر رخ دهد ، می گوییم حالت منفی آن اتفاق افتاده است . و موجب کاهش رتبه ی سایت می گردد.

Links from “HUB” pages (30

31)بک لینک از سایت های معتبر :

گرفتن بک لینک از این سایت ها موجب افزایش رتبه ی سایت می شود.

32)بک لینک از ویکیپدیا :

اگر چه لینک ها nofollow هستند ، اکثرا فکر می کنند که اگر از ویکیپدیا بک لینک بگیرند ، به سایت شان اعتبار و درستی می افزاید.

Co-occurrences (33

برای توضیح این فاکتور ابتدا Co-citation و Co-occurrences را تعریف می کنیم .

Co-citation :

طبق تصویر زیر وبسایت A به وبسایت های B و C لینک شده است ، ولی وبسایت B و C به طور مستقیم به هم لینک نشده اند گرچه از طریق وبسایت A با هم مرتبط اند. که به این ارتباط آنها Co-citation گفته می شود.

سئو

Co-occurrence :

به متن موجود در قبل و بعد از یک هایپرلینک گفته می شود.

 

سئو

 

Co-occurrence (کلماتی که در پیرامون بک لینک ها ظاهر می شوند) ، کمک می کنند تا به گوگل گفته شود که پیج مورد نظر در چه زمینه ای است ؟ و برای سئوی سایت فاکتور بسیار مهمی است .

34)سن بک لینک :

طبق Google patent لینک های قدیمی تر قدرت رتبه دهی بیشتری از لینک های جدیدتر دارند.

35)بک لینک از سایت های واقعی در مقابل سایت های اسپم :

گوگل برای بک لینک از سایت های واقعی رتبه ی بیشتری نسبت به لینک از سایت های جعلی ، می دهد . برای تشخیص جعلی یا اصلی بودن این بلاگ ها نیز، از تعامل کاربران و از برند بودن سایت مورد نظر استفاده می کند.

36)لینک های طبیعی :

بک لینک

لینک های طبیعی همانطور که از نام آن پیداست ، به لینک هایی گفته می شود که از به اشتراک گذاشتن وبسایت ما در سایت دیگران یا پروفایل ها ی وبسایت ها نتیجه می شود.

37)لینک های تبادلی (تبادل لینک ) :

لینک های تبادلی لینک هایی هستند که دو وبمستر با یکدیگر توافق می کنند ، هر دو در سایت یکدیگر به یکدیگر بک لینک بدهند. و موتور های جستجوگر این لینک ها را دوست ندارند .و باید از تبادل لینک بیش از حد جلوگیری شود.

38)بک لینک از محتوای تولید شده توسط کاربر :

گوگل قادر به تشخیص بک لینک از سایت های UGC می باشد . برای مثال گوگل می داند که بک لینک از سایت رسمی وردپرس (WordPress.com) با بک لینک از (besttoasterreviews.wordpress.com) بسیار متفاوت است.

39)لینک از 301 ریدایرکت :

بک لینک از 301 ریدایرکت کمتر از بک لینک مستقیم ، باعث افزایش رتبه می شود ، با این حال به گفته ی Matt Cutts ، این دو نوع لینک مشابه همدیگر هستند.

40)میکروفرمت ها :

میکروفرمت ها کد های ساده ای هستند که به صورت قرار دادی تعاریف مشخصی دارند و حاوی اطلاعاتی خاص در مورد یک شخص یا چیز در صفحه HTML هستند به عنوان مثال اطلاعاتی در مورد یک رخداد، محصول، کسب و کار یا شخصی می دهند. در کل میکروفرمت برای به دست آوردن محبوبیت استفاده می شود. سایت هایی که از میکروفرمت استفاده می کنند ، در نتایج جستجو بالاتر از وبسایت های دیگر نمایش داده می شوند و استفاده از آنها در نمایش سایت در نتایج جستجو بسیار مهم است.

سئو

41)سایت های لیست شده در Dmoz

بسیاری معتقدند که گوگل ، به سایت هایی که در DMOZ لیست شده اند ، اطمینان و درستی بیشتری می دهد.

42)لیست دایرکتوری یاهو :

در الگوریتم گوگل برای دایرکتوری یاهو جایگاه ویژه ای در نظر گرفته شده است.

43)تعداد لینک های خارج شونده از صفحه :

تعداد OBL ها در افزایش رتبه ی سایت نقش به خصوصی دارد ، صفحه ای با صد ها OBL پیج رنک کمتری از صفحه با مقدار کمی از این لینک ها ، دارد.

44)لینک از پروفایل فورم ها :

به خاطر industrial-level spamming گوگل به طور قابل توجهی برای لینک هایی که در فورم ها ثبت شده اند ارزش کمتری قائل است.

45)تعداد کلمات پست مطلبی که در آن لینک شده ایم:

بک لینک از پستی که دارای 1000 کلمه است بسیار با ارزش تر از پستی با 25 کلمه است.

46)لینک در محتوای با کیفیت :

بک لینک از نوشته ی ضعیف دارای ارزش کمتری نسبت به یک نوشته ی خوب و چندرسانه ای می باشد.

47)لینک های صفحات ویژه :

ابتدا ببینیم که Site wide links چه نوع لینک های هستند ؟

به لینک هایی گفته می شود ، که در هر صفحه از سایت ظاهر می شوند. برای مثال وجود لینک در منوی ناوبری ، سایدبار ، فوتر و جاهای دیگه شبیه به این. و Matt Cutts اعلام کرده است که این قبیل لینک ها ، در هر صورت ، فقط یک لینک واحد ، در نظر گرفته می شوند.

برای خرید بک لینک و رپرتاژ به لینک زیر مراجعه نمائید.

طنین وب

دسته ها : معرفی سایت ها

دیدگاه ها خاموش هستند.

آخرین آموزشهای آشپزی

تازه ترین نوشته ها

چاپ کتاب در یک...

درتاریخ : نوامبر - 6 - 2017

دیدگاه‌ها برای چاپ کتاب در یک ماه با هزینه زیر یک میلیون تومان بسته هستند

اجاره ماشین انژکتوری

درتاریخ : نوامبر - 3 - 2017

دیدگاه‌ها برای اجاره ماشین انژکتوری بسته هستند

رنت ماشین در تعطیلات

درتاریخ : نوامبر - 1 - 2017

دیدگاه‌ها برای رنت ماشین در تعطیلات بسته هستند

نقش دینگ در صنعت...

درتاریخ : سپتامبر - 27 - 2017

دیدگاه‌ها برای نقش دینگ در صنعت حمل و نقل بسته هستند